Vårsalong/Springshow

flagga-swe 6 – 27 februari arrangerar Värmlands Konstförening och Konstbild-82 årets Vårsalong i Åmåls Konsthall på Kungsgatan 20.
24 st deltagare är inbjudna att ställa ut några verk var och jag har valt att visa “Aisha”.
som är en av mina fyra Algeriet-målningar. Dessutom mitt självporträtt.
Alla målningar på utställningen är till salu.
Öppettider är: mån-tor 10-19, fre 10-17, lör. 10-13
Utställningen pågår till 27 februari.

Eng-flagga February 6-27 I am invited to participate in the local springshow with two of my Algerian-paintings and my selfportrait.

Aisha
“Aisha” Acrylic and colored pencil on canvas 42″x38″ 106x92cm
photorealistic selfportrait
“Selfportrait” Acrylic and oil on canvas. 32″x32″ – 81×81 cm

Fotnot:
Mina fyra Algerietmålningar är gjorda efter fotografier min far Doktor Ola Wessmark tog i Algeriet 1965 då han jobbade där för Röda Korset efter Algeriets frihetskrig mot Frankrike 1962. De två målningar (El Khayala och Grandma) jag inte har med på utställningen i Åmål är inköpta av en konstsamlare men finns att se under länken:
https://johanneswessmarkartist.wordpress.com/paintings/figurative/

Comment

